22.02.2014 Warsztaty z malarstwa abstrakcyjnego

Prowadząca warsztaty Sylwia Stanek na stałe mieszkająca w Niemczech.

Historyk sztuki, aranżatorka wnętrz, trener umiejętności społecznych. „Pokolenie 89”. Szok estetyczny i fascynacja obrazami Petry Ehrnsperger w 2005 zaowocowały u mnie pięcioletnimi studiami malarskimi pod okiem artystki i rozpoczęły przygodę z abstrakcją. Przygoda trwa do dziś i wciąż mam co robić.
Sylwia – SAMA O SOBIE
Poznałam Monikę. Powiedziała, że maluje i zaprosiła do siebie. Zobaczyłam jakieś plamy, kreski, jakieś struktury, jakieś przestrzenie… Zdziwiłam się : to tak można ??? „Można po prostu tęsknić za malowaniem i… malować?” pytała się we mnie ta część, która jest wykształconym historykiem sztuki. Historykiem, który wie ile ćwiczeń trzeba włożyć w zgłębienie znajomości technik malarskich, wie jak długo trzeba studiować właściwości pigmentów, wie ile teorii kolorów trzeba poznać, ile godzin prześlęczeć nad rysunkiem, ile płócien kupić, ile płócien zniszczyć, żeby NAPRAWDĘ coś namalować. A tu pojawia się ktoś, kto tego wszystkiego NIE WIE, tylko bierze pędzel i maluje. Hmmm… wzięłam pędzel.

Wystawy:
2007 Poplenerowa – Pławna Górna, Grupowa – Galeria Bezdomna, Wrocław
Grupowa – Mainz Layenhof, Niemcy
2008 Studio Gutta, Wiesbaden, Niemcy
2010 Studio Gutta, Wiesbaden, Niemcy
Grupowa – Galerie Winter, Wiesbaden, Niemcy
2011 Grupowa – Galerie Winter, Wiesbaden, Niemcy

SCENARIUSZ WARSZTATÓW Z MALARSTWA ABSTRAKCYJNEGO

I. WPROWADZENIE
Definicja abstrakcji. Abstrakcja a fotografia.

II. ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
Techniki malarskie, środki wyrazu

  1. Linia
  2. 3 kolorowe linie
  3. Linie: ołówek + 3 grubości pędzla, farba czarna
  4. 3 farby : nakładanie laserunków
  5. Druk
  6. Collage
  7. Szablon
  8. Powtórzenia jednej formy

III. PRZERWA OBIADOWA

IV. WYKŁAD ( SLAJDY )

Prace Emila Schumachera, Jacksona Pollock’a, Moniki Baumgarten, Petry Ehrnsperger, własne
Abstrakcyjne myślenie u mistrzów dawnych : William Turner, Eugene Delacroix, Paul Gauguin, Vincent van Gogh
Ulubione fotografie z www.tonystone.com

V. ZAJĘCIA PRAKTYCZNE

1. Budowanie „podobrazia” wg. 9 punktów
2. Samodzielna praca twórcza, kolażowanie motywów z własnych fotografii